El Govern València ataca el model de l’ensenyament públic.
L’ensenyament a la volta de les dues llengües oficials ha permés garantir el dret de tots els estudiants a conéixer el Valencià i el Castellà, i s’ha mostrat com un model d’èxit, tant per millorar la capacitat de l’alumnat per aprendre altres llengües com l’anglés, com per facilitar la integració plena de qualsevol independent del seu origen cultural.
L'acord de plantilles negociat entre els sindicats i el govern del Botànic, era millorable, però almenys garantia una millora progressiva de la qualitat de l’ensenyament tant amb la reducció de ràtios, com al donar més hores per a l’atenció de la diversitat, per a desdoblaments, per a tutories i coordinacions. Però al PP, malgrat la sentència judicial contra la seua negativa a assumir l'acord de plantilles, continua negant-se a contractar als més de 800 docents que falten.
Qüestionar el model d’assignació de centre per rodalia per imposar el districte únic, ja saben que serveix per a segregar a l’alumnat i crear guetos per motius socials i ètniques, cosa que afavoreix als centres concertats, mentre que es perden unitats a les escoles i centres públics.
Qüestionar l’acord per a convertir a fix al personal interí, exigit per Europa, és obrir el camí a les retallades a l’augment de ràtios, i al infrafinanzament de l’ensenyament públic.
Per què posar en qüestió els avanços i millores que s’havien produït al ensenyament públic valencia? Per què el PP i VOX volem impugnar el model educatiu de l’ensenyament públic que representa qualitat educativa, integració social i igualtat d’oportunitats?
Evidentment, perquè el seu model educatiu és un altre, volem potenciar l’ensenyament privat i augmentar el seu finançament amb fons públics, la seua aposta és l’educació concertada, que divulga una ideologia i religió afí al poder de les elits a les quals defensen i que a més permet fer negoci amb un dret fonamental com l’ensenyament.
Per tot això el PP i VOX han començat a atacar el model que representa l’ensenyament públic, però, qual és la seua estratègia per aconseguir-ho?
Volem enfrontar-nos. Volem dividir-nos. Per una banda, a les famílies, confrontant les llengües, malgrat que rebre l'ensenyament de les dues és un dret de l’alumnat, per altra banda, al professorat, diferenciant entre interins o funcionaris, quan totes són docents, que hem d’afrontar els mateixos problemes.
Hem d'unir-nos famílies, alumnat i professorat en defensa de l’ensenyament públic.
"Tria Valencià": Las Ampa se movilizan para que las familias voten valenciano como lengua base de sus colegios.
- Conselleria tiene previsto realizar el referéndum entre las familias antes de Navidad- Se escogerá como lengua base la que tenga más de un 50 % de los votos, pero siempre respetando los porcentajes marcados por la ley de plurilingüísmo de no menos de un 25 %
Les AMPA de Marina Alta s'uneixen per la defensa del valencià
Diari La Veu del País Valencià
👍
👉
El presentador de televisió Hu ZHAO ens anima a triar valencià a l'escola com li hauria agradat a ell de menut. 😎
😍 Maria Maroto (actriu) tria valencià!
Participa en les xarrades per informar sobre votacions sobre la llengua
- dimecres 23 oct directiva AMPA CRA SELLA-ORXETA-RELLEU. _Realitzada_
- DIMECRES 30 oct a les 19h AMPES CALLOSA+POLOP.
- dijous 7 nov AMPES FINESTRAT 18:30
- dilluns 11 nov 19h AMPA CRA SELLA-ORXETA-RELLEU (FAMÍLIES)
- dimecres 13 nov a les 19:30 ALTEA
- ???? AMPA IES MARINA BAIXA (LA VILA).
Vine a la manifestació per mantindre l'acord de plantilles el 16 novembre a València
Pròxima Assemblea Plataforma en defensa de l'Ensenyament Públic de la Marina Baixa
Ordre del dia:
- Posicionaments de la Plataforma davant la política educativa govern valencià
-Informar de les xarrades informatives sobre el procés d’elecció de la llengua vehicular per les famílies.
-Donar suport a la campanya "Tria Valencià, Tria ensenyament d'oportunitats".
- Actes a Alfàs i Benidorm per informar a les famílies
-15 gener trobades Plataformes Migjorn a Vega Baixa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada